[DK] Ny leverance af pollas.dk

Der blev hur­tig udsolgt i gÃ¥r. Midt pÃ¥ efter­mid­da­gen var den sid­ste blog post solgt, sÃ¥ der røg et “udsolgt”-skilt i vin­duet. De besøgende kunne ikke læse gÃ¥rsdagens, finde noget andet, fÃ¥ at vide præcis hvornÃ¥r der kom nyt — nothing.

¥dan er det at have avis­tid pÃ¥ sin blog. Hvis de danske dag­blade er nys­ger­rige efter at vide, hvor­for deres sal­gstal daler, sÃ¥ er der god grund til at kigge den vej; pÃ¥ ressourcekrævende dis­tri­b­u­tions­former, der ikke giver for­brugeren syn­derlige fordele, men vÃ¥de aviser og udsolgt.

Man kunne fint pege pÃ¥, at avis­ernes respek­tive onlineudgaver kom­penserer for dette pÃ¥ hæderlig vis. I stedet vælger avistid-kampagnen at fokusere pÃ¥ held-i-uheld aspeketet; det sig­nalerer over­skud sÃ¥dan at have tid til noget sÃ¥ gam­meldags og man kan læse den i sofaen (news­flash: lap­top­pen er pÃ¥ gaden) — lige­som det føles godt at spad­sere og lave smør fra bun­den. Men det skal gerne være mit valg — ikke et blad­hus’ valg, der i sid­ste ende skal sælge mig en vare.

Wake up and smell the cof­fee — som man mÃ¥ købe pÃ¥ tanken for at fÃ¥ tid til at læse den fuck­ing avis…

Misc.. URL.

Comments are closed.