Igen igen. NÃ¥r nu Avistid ikke vil tage dialogen, indse at de mÃ¥ske har problemer med produktet og ikke bare sanseløst mangler at smide flere reklamekroner efter skidtet (en holdning, der typisk afspejler at man har et relativt generisk produkt og vil adskille sig gennem reklame, ikke indhold — i dette tilfælde udfordret af det faktum at alle aviserne er gÃ¥et sammen om at være fælles om at være uden holdninger til deres eget produkt) — sÃ¥ skal der mÃ¥ske bare noget modvægt til?
Det er jo ikke konceptet ‘avistid’ der er noget galt med. Aviser kan være enormt afslappende, give et vist overblik og signalerer overskud. SÃ¥ langt sÃ¥ godt. Men at gøre det til main selling point er nok at strække den, især nÃ¥r man gennem sit kampagnesite effektivt lukker for dialogen.
Jeg fÃ¥r heller ikke det store ud af en helsides Thomas Helmig, der i en farvetoning der var superhot forrige Ã¥r, lægger ansigt til en tekst, der helt tydeligt har fÃ¥et mere end en tand livsstilsnak for meget. MÃ¥ jeg minde om, at aviser, der reklamerer bør bruge lidt kræfter pÃ¥ det skrevne — det er det vi forventer I gør, nÃ¥r I producerer avis. Og sÃ¥ kan Thomas Helmig ligne Flemming Poulsen sÃ¥ meget han vil.
Jeg foreslår blogtid.dk. Lynproduceret brugerindhold, der som en lille modvægt påpeger både det uheldige i kampagnens pointe og pengene, der er smidt efter den.
Jeg forestiller mig ikke det vil tage lang tid at skyde et par billeder af en glad onlinemedielæser og fÃ¥ nogle positive udsagn. Udsagn, der ikke er skrevet af en praktikant pÃ¥ et reklamebureau, men af engagerede mennesker der ikke har som hovedformÃ¥l at sælge noget i klichefyldte vendinger — men at dele erfaringer om en medieform de holder af og kan argumentere for.
Ligeså med film. Den første glimrende ide er allerede hos Balslev og flere kunne følge.
Samlet budget? 4,5 kroner — ikke 45 mio. De gÃ¥r til at sende linket pÃ¥ siden til lederen af avistid.dk med post. Han kan umuligt have mail.
Tags: avistid, blogging, media, newspaper, rss