[DK] Blogtid

Igen igen. ¥r nu Avis­tid ikke vil tage dialo­gen, indse at de mÃ¥ske har prob­le­mer med pro­duk­tet og ikke bare sanseløst man­gler at smide flere reklamekro­ner efter skidtet (en hold­ning, der typisk afspe­jler at man har et rel­a­tivt gener­isk pro­dukt og vil adskille sig gen­nem reklame, ikke ind­hold — i dette tilfælde udfor­dret af det fak­tum at alle avis­erne er gÃ¥et sam­men om at være fælles om at være uden hold­ninger til deres eget pro­dukt) — sÃ¥ skal der mÃ¥ske bare noget modvægt til?

Det er jo ikke kon­ceptet ‘avis­tid’ der er noget galt med. Aviser kan være enormt afs­lap­pende, give et vist overb­lik og sig­nalerer over­skud. ¥ langt sÃ¥ godt. Men at gøre det til main sell­ing point er nok at strække den, især nÃ¥r man gen­nem sit kam­pag­ne­site effek­tivt lukker for dialogen.

Jeg fÃ¥r heller ikke det store ud af en hel­sides Thomas Helmig, der i en farve­ton­ing der var super­hot for­rige Ã¥r, lægger ansigt til en tekst, der helt tydeligt har fÃ¥et mere end en tand livsstil­snak for meget. ¥ jeg minde om, at aviser, der reklamerer bør bruge lidt kræfter pÃ¥ det skrevne — det er det vi for­ven­ter I gør, nÃ¥r I pro­duc­erer avis. Og sÃ¥ kan Thomas Helmig ligne Flem­ming Poulsen sÃ¥ meget han vil.

Jeg foreslÃ¥r blogtid.dk. Lyn­pro­duc­eret brugerind­hold, der som en lille modvægt pÃ¥peger bÃ¥de det uheldige i kam­pag­nens pointe og pen­gene, der er smidt efter den.

Jeg forestiller mig ikke det vil tage lang tid at skyde et par billeder af en glad onlinemedielæser og fÃ¥ nogle pos­i­tive udsagn. Udsagn, der ikke er skrevet af en prak­tikant pÃ¥ et reklame­bu­reau, men af engagerede men­nesker der ikke har som hovedformÃ¥l at sælge noget i klichefyldte vendinger — men at dele erfaringer om en medieform de holder af og kan argu­mentere for.

LigesÃ¥ med film. Den første glim­rende ide er allerede hos Bal­slev og flere kunne følge.

Sam­let bud­get? 4,5 kro­ner — ikke 45 mio. De gÃ¥r til at sende lin­ket pÃ¥ siden til led­eren af avistid.dk med post. Han kan umuligt have mail.

Tags: , , , ,

Syndication. URL.

Comments are closed.